חדשות ארכיון

שוק הנמל מקדם שיטה צרכנית חדשה

הורדות מחירים בשוק הנמל:

מקדמים שיטה צרכנית חדשה – קנייה ישירות מהמגדל: זול יותר, טרי ואיכותי יותר

רשתות השיווק בישראל, החולשות על כ-50% ויותר משוק הפירות והירקות בישראל, גובות עמלות ענק מנופחות על שיווק פרות וירקות, כאשר התוצאה הישירה מבחינת הצרכן היא מחירים הגבוהים במאות אחוזים מאשר גובה החקלאי המגדל, זאת בשל המתווכים הרבים בדרך ש"גוזרים קופון".

השוואת עלויות בין רשתות השיווק לשוק הנמל של נמל תל אביב, שהתגייס השבוע להורדת מחירים לפי שיטה צרכנית חדשה לפיה התוצרת החקלאית נמכרת  ישירות מהחקלאי המגדל לצרכן, מגלה פערים של עד מאות אחוזים:

**כל המחירים הם בש"ח לק"ג.   הנתונים הקמעונאיים – מתוך נתוני סקר מחירים של משרד החקלאות מחודש יולי 2011.


המסקנה: ההפסדים של נוחי דנקנר בבורסה ממומנים מתוך הכיס שלנו, באמצעות תשלום יתר אדיר וחסר פרופורציה על חצילים, עגבניות ותפוחי אדמה.

אלו רק מספר דוגמאות לגבי ירקות ופירות הגדלים כאן ומהווים בסיס לכל דיאטה ים תיכונית.

שינוי השיטה הצרכנית, מקנייה מתווכת לקנייה ישירה, יחסוך עלויות, יתגמל את הנושאים בעול הגידול החקלאי בישראל – ולא את הטייקונים. מעבר לפן החברתי-כלכלי שבשיטה צרכנית חדשה זו, יתאפשר לקונה לקבל תוצרת טרייה, איכותית, שנקטפת למכירה – ולא בוסר, שבועות קודם להבשלה, כפי שנהוג ברשתות השיווק הגדולות במטרה להאריך את חיי המדף של חומרי הגלם.

על מנת לקדם ולאפשר את הוצאתה לפועל של השיטה הצרכנית החדשה בשוק הנמל, נרתמו לטובת הדבר כל העוסקים במלאכה – מחד, יזמי השוק, שהניעו את המהלך ודחפו למימושו, בין היתר תוך יצירת הטבות משמעותיות לחקלאים והורדת דמי השכירות, ומאידך החקלאים, שהרימו את הכפפה והורידו את מחירי התוצרת עד רמה הנמוכה בעשרות אחוזים מהמחירים ברשתות השיווק ואף בשווקים הקמעונאיים.


רוצים לשמוע עוד? לחצו על הקישור לכתבה:

המהפיכה החקלאית של שוק הנמל יצאה לדרך

שעות פתיחה דוכנים וחנויות:

שני עד חמישי 9.00 עד 21.00

שישי- 07.00 עד 17.00 (טאפס בשוק עד 23.00)

שבת – 9.00 עד 21.00